اخبار

1397/07/16


نگاهی به نمایشگاه تلکام امسال

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی ایران تلکام 2018 از 11 تا 14 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد . نمایشگاه در سالن‌های 5،  6، 8 و 9، 10 و 11، 25A و 25B و 27 برگزار شد. در این نمایشگاه 230  شرکت و واحد تولیدی داخلی و 24 شرکت خارجی یا نمایندگی آنها در 32 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی حضور داشتند اغلب شرکت کنندگان خارجی نیز از 5 کشور ایتالیا،‌ آلمان، چین، روسیه و لهستان در این نمایشگاه بودند. میزان رشد نمایشگاه در سال 97 نسبت به سال 88 در مدت یک دهه در بخش فضای سرپوشیده ناخالص 93 درصد و در بخش متراژ فضای مفید داخلی 91 درصد و در بخش تعداد شرکت‌های داخلی 49 درصد اعلام شده است.

 

برگزار کننده

این نمایشگاه با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سندیکای مخابرات ایران برگزار می‌شود که  شرکت پالار سامانه همچون سال های گذشته متولی برگزاری آن است .

 

موضوعات و گروه های کالائی نمایشگاه:

  • انواع سیستمها، تجهیزات و سرویسهای مخابراتی و ارتباطات:
  • انواع آنتن ها و کابلهای مخابراتی
  • تجهیزات ارتباطات ماهواره ای
  • تجهیزات سنجش و اندازه گیری
  • تجهیزات، ضمائم، سیستم ها و تکنولوژی تلفنهای همراه
  • تکنولوژی اس.ام.اس 
  • تکنولوژی ارتباطات ماهواره ای
  • راه حلها و تکنولوژی در زمینه مخابرات و ارتباطات
  • سوئیچینگ
  • سیستم ها و تکنولوژی پیجینگ
  • سیستم ها و تجهیزات وایرلس/ انواع ارتباطات وایرلس
  • سیستم ها و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی صنایع مخابراتی و ارتباطی
  • سیستم ها و تجهیزات چندرسانه ای
  • سیستم های ارتباطات کابلی
  • سیستم های دریافت و ارسال ماهواره ای
  • سیستم های گویای ارتباطی / پست صوتی و تصویری
  • سیستم های ارتباطات تلفنی تجهیزات و برنامه های مرتبط
  • شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی و اطلاع رسانی/ تجهیزات شبکه / امنیت شبکه
  • مراکز تلفن
  • نرم افزارها و سخت افزارهای مخابراتی و ارتباطی
  • وسائل و تجهیزات انتقال و ادغام داده ها و گردآوری اخبار
  • تجارت الکترونیک
  • کلیه صنایع، کالاها  و خدمات مرتبط به گروه و کارخانجات صنایع مخابرات

 

 

نشست های  تخصصی نمایشگاه

امسال نمایشگاه ایران تلکام 2018 با شعار «دستاوردهای تازه، فرصتهای پیش‌رو» میزبان 4 نشست‌ تخصصی با حضور شرکت‌های دولتی و خصوصی در مدت چهار روز در پنل‌های گوناگون بود .

پنل شماره یک روز چهارشنبه از ساعت 15 تا 16:30 در سالن کنفرانس یک نمایشگاه بین‌المللی تهران به بررسی «اینترنت اشیاء، فرصت‌ها و چالش‌ها» پرداخت.

پنل دوم با موضوع «بازآفرینی صنایع ICT» با مدیریت فرامرز رستگار؛ دبیر سندیکای صنعت مخابرات پنجشنبه از ساعت 10:30 تا 12 در سالن کنفرانس شماره یک این نمایشگاه برگزار شد.

پنل سوم «توسعه ارتباطات ثابت، فرصت‌ها و چالش‌ها» است که مدیریت آن با حسین فلاح جوشقانی بود؛ در این پنل سید مجید صدری؛ مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و صادق عباسی شاهکوه؛ مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور حضور داشتند که جمعه از ساعت 10:30 تا 12 در سالن کنفرانس شماره یک برگزار شد.

پنل چهارم «فرصتهای سرمایه‌گذاری در ICT» نیز روز شنبه ساعت 10:30 تا 12 با مدیریت سجاد بنابی؛ دستیار وزیر ارتباطات در امور جوانان و با حضور نصرالله جهانگرد؛ معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه برگزار گشت.

 

وضعیت حضور شرکت ها

آنچه که امسال در نمایشگاه بیشتر به چشم می خورد حضور شرکت های بزرگ ارتباطی کشور در نمایشگاه بود شرکت همراه اول به تنهایی ،یک سالن کامل را در اختیار گرفته و قسمت عظیمی از فضای باز را به خود اختصاص داده بود این شرکت در نخستین روز از نمایشگاه ایران تلکام، طی مراسمی با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فرهنگ، مدیرعامل همراه اول و مهدی اخوان بهابادی، رئیس هیأت‌مدیره‌‌ی همراه اول از برنامه‌ی راهبردی پنج ساله‌ی این شرکت با هدف «تحقق رؤیای دیجیتال» رونمایی کرد. در کنار ارائه دستاوردهای نو ، این شرکت  به ارائه بخش های متنوعی برای جذب مخاطب عام نیز پرداخته بود که از جمله آن می توان به مسابقات دوبلری ، بازهای سه بعدی و ... اشاره کرد.

شرکت بزرگ بعدی شرکت ایرانسل بود که این شرکت نیز سالن اختصاصی خود را داشته و فضای عظیمی از فضای باز بیرون را نیز به خود اختصاص داده بود. سرویس‌های پایه، شارژ اضطراری، پروموشن‌های شخصی‌سازی شده و سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان از جمله آورده های این شرکت برای این نمایشگاه بود که در کنار آن بخشهای جذاب و مفرحی نیز برای جذب مخاطب قرار داده بود .

از شرکت های بزرگ دیگر که هر کدام فضاهای عظیمی به خود اختصاص داده بودند را می توان به شرکت رایتل، شرکت ارتباطات سیار ایران ، شرکت مخابرات ایران ، شرکت ارتباطات زیرساخت و ... نام برد .

اغلب شرکت ها از استقبال کم حاضران در نمایشگاه می گفتند که اغلب زمان نامناسب برگزاری نمایشگاه ، وضع نامطلوب اقتصادی کشور را از عوامل آن می دانستند .  






نظرات کاربران
تاييديه : تشخيص عامل غير انساني
توجه : نظر شما پس از تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده می شود !